Pneumatické dopravníky Kongskilde – flexibilní a spolehlivý dopravní systém Již od roku 1949 Kongskilde vyvíjí a vyrábí pneumatické dopravníky zrnitých materiálů a dnes patří k jejich nejvýznamnějším výrobcům na světě. V současnosti má Kongskilde ve svém výrobním programu širokou paletu nasávacích pneumatických dopravníků, poháněných buď elektromotorem, nebo vývodovým hřídelem traktoru, s výkonností až 120 tun obilí za hodinu. Díky tomu u nás vždy naleznete stroj, který uspokojí vaše potřeby. Výstavba potrubního vedení, ať trvalého, nebo dočasného, je díky potrubnímu systému OKR firmy Kongskilde rychlá a snadná.
SupraVac 2000 je nejnovější nasávací pneumatický dopravník, zařazený do výrobním programu firmy Kongskilde. S přepravní výkonností až 120 tun za hodinu lze pomocí SupraVac 2000 nakládat i největší vagóny a nákladní vozy rychlostí větru.
Výrobní program firmy Kongskilde zahrnuje také modely SUC-TR s podvozkem a výložníkem – jsou k dispozici ve třech různých velikostech s přepravní výkonností až 64 tun za hodinu.
Pneumatické dopravníky řady SUC-E poháněné elektromotorem se často používají ve stacionárních zařízeních a jsou k dispozici v pěti různých velikostech s přepravní výkonností až 33 tuny za hodinu.
Nasávací pneumatické dopravníky řadySUC-T jsou nesené v tříbodovém závěsutraktoru a poháněné jeho vývodovým hřídelem. V nabídce jsou nyní tři modely.
Na sací straně je podtlakem nasávána směs obilí a vzduchu. V sacím cyklónu dojde k odloučení obilí od vzduchu, který je nasávaný ventilátorem, zatímco obilí padá do rotačního dávkovače, umístěného přímo pod sacím cyklónem. Dávkovač odměřuje množství obilí do potrubí na výtlačné straně dopravníku. Obilí je opět vzduchem dopraveno do výstupního cyklónu, kde se zbrzdí a vypadává dolů. Vzduch odchází otvorem v horní části cyklónu.
Nasávací pneumatické dopravníky – mnohostranné dopravní systémy Nasávací pneumatické dopravníky jsou vhodné pro plněnínejrůznějších úkolů při přepravě zrnitých materiálů jakpřímo na poli, tak na farmě. Mohou například nasávatobilí z jam nebo hromad a nakládat ho přímo navůz nebo dopravovat do sila, případně plnit skladovací haly. Právě tak snadno mohou pak z těchto míst obilí vysávat. Obilí lze dopravovat jak vodorovně, tak svisle. Stačí pouze zabezpečit, aby sací hlava byla vždy dostatečně ponořená do obilí – o zbytek se už postará pneumatický dopravník sám…
Pro podniky, které potřebují flexibilní a výkonný dopravní systém, je SupraVac 2000 ideálním řešením. S přepravní výkonností až 120 tun za hodinu může SupraVac 2000 rychle nakládat i velké vagóny a nákladní auta. SupraVac 2000 je poháněný vývodovým hřídelem traktoru, a je proto nezávislý na pevném zdroji elektrické energie – lze jej tak použít v podstatě kdekoliv. SupraVac 2000 je umístěný na dvoukolovém podvozku tak, aby jej bylo možné připojit přímo k traktoru. Uvedení do provozu je pak velmi rychlé – stačí pomocí integrované hydrauliky otočit výložník do pracovní polohy, k sacímu cyklónu připojit sací cestu a již je SupraVac 2000 připravený nakládat nákladní auta přímo na poli, vyprazdňovat skladovací halu nebo silo. Pokud má být obilí dopravované na větší vzdálenost, než kam dosáhne integrovaný výložník, lze snadno a rychle k přírubě na stroji připojit výtlačnou cestu.
Nasávací pneumatické dopravníky Kongskilde typu SUC-T jsou konstruované pro pohon vývodovým hřídelem traktoru, nesené v tříbodovém závěsu, který umožňuje jejich transport i bez demontáže náhonu. Dopravník je tak nezávislý na pevném zdroji elektrické energie, takže může být používaný v podstatě kdekoliv. Dopravníky SUC-T jsou vyráběné ve třech velikostech s výkonností až 45 tun za hodinu. SUC-TR s podvozkem a výložníkem je určený pro přímé připojení k traktoru, a je proto zvláště vhodný pro nakládání přívěsů přímo na poli, ze skladovacích hal nebo sil. S bravurou mistrně zvládne také všechny ostatní úkoly, při kterých je vyžadovaný flexibilní a výkonný dopravní systém. Řadu SUC-TR tvoří tři modely různé velikosti s přepravní výkonnostíaž 64 tuny za hodinu.
SUC 500/700/1000 TR: U těchto modelů lze ramena podvozkuotočit o 180° – tím se sníží výška dopravníku o 110mm. *) 540 1/min. **) 1 000 1/min.
Nasávací pneumatické dopravníky poháněné elektromotorem jsou zvláště vhodné pro stacionární systémy. Dopravníky řady SUC-E lze používat jak uvnitř budov, tak mimo ně a jsou vhodné pro plnění nejrůznějších úloh při dopravě zrnitých materiálů. Všechny modely řady SUC-E jsou vybavené malými koly, takže stroj lze podle potřeby snadno přemísťovat z místa na místo.Podle požadované výkonnosti a kapacity elektrické přípojky lze mezi pěti různými modely řady SUC-E najít ten pro Vás nejvhodnější. Dopravníky SUC-E jsou k dispozici s motory od 7,5 kW do 37 kW. Nejvýkonnější z nich, SUC 500 E s motorem 37 kw dosahuje přepravní výkonnosti až 33 tuny za hodinu.
* Pouze dopravníky s motorem
Pro nasávací pneumatické dopravníky lze podle konkrétní potřeby zvolit jednu ze sacích hlav, které jsou v nabídce. Správně zvolená sací hlava vám usnadní manipulaci a současně vám umožní dosáhnout maximálně možné přepravní výkonnosti. V nabídce je pět různých typů sacích hlav, které se liší jak průměrem a výkonností, tak účelem, pro který jsou vhodné.
Univerzální sací hlava – nejvšestrannější sací hlava, vhodná pro většinu prací.Vysoká přepravní výkonnost.
Dlouhá sací hlava – k sání z hlubokých jam a příjmových košů. Vysoká výkonnost. Délka 2,3 m, pomocí prodlužovací sekce ji lze prodloužit ještě o 65cm.
Kulatá sací hlava – pro nasávání z jednoho místa, například otvorem ve stěně sila, je vhodná i pro nasávání z hromad. Vysoká přepravní výkonnost.
Čistící sací hlava – k vysávání zbytků obilí z podlah. Nižší přepravní výkonnost. Je vybavená kolečky a otočnou spojkou mezi hlavou a hadicí.
Krátká sací hlava – pro nasávání obilí z vozů nebo skladovacích hal, připojuje se na přírubu OK160 na zdi haly nebo postranici vozu. Nižší přepravní výkonnost
Doprava obilí s vysokým podílem prachových částic Při dopravě materiálu s vysokým podílem prachových částic existuje zvýšené nebezpečí nadměrného opotřebení ventilátoru, a to pokudse do něj tyto prachové částice dostanou. Pak může docházet ke zkrácení jeho životnosti. Pro zamezení tohoto rizika vyvinula firma Kongskilde systém, kterým se odlučuje prach od dopravního vzduchu dříve, než vstoupí doventilátoru. Systém používá prachový cyklón, který je samostatně namontovaný na pneumatický dopravník. Odloučený prach se odvádí do zásobníku, který je nutné po cca 60 až 100 t přepraveného materiálu vyprázdnit. Tento systém pro odloučení prachu lze za přípatek dodat k nasávacím dopravníkům typu SUC 1000 TR a SupraVac 2000.
Přepravní výkonnost U pneumatické dopravy je výkonnost závislá jak na vlastnostech dopravovaného materiálu, tak na sestavě dopravních cest. Uvedené přepravní výkonnosti jsou kalkulované pro pšenici s měrnou hmotností 750 kg/m3. Příklady ukazují přepravní výkonnost při různé sestavě potrubí. Přepravní vzdálenost je celková délka všech horizontálních a vertikálních trubek na sací a výtlačné straně. Započítává se i délka sací hadice, ale ne kolena a sací hlavy. Použití dlouhé sací hlavy zvyšuje přepravní vzdálenost o 1,5 m, každý prodlužovací díl vždy o dalších 0,65 m. Výkonnosti u dopravníku SupraVac 2000 platí pro potrubní systémy, sestavené z prvků potrubí OK200 (průměr 200 mm). Pro ostatní nasávací pneumatické dopravníky platí uvedené výkonnosti při použití dopravních cest sestavených z prvků systému Kongskilde OKR160 (průměr 160 mm).
Tyto údaje jsou pouze orientační, výkonnost ovlivňuje řada dalších faktorů. Uvedené výkonnosti platí pouze pro krátké sací cesty
Nasávací pneumatické dopravníky a potrubí OKR = ideální kombinace Pomocí potrubního systému Kongskilde OKR lze snadno sestavovat dopravní cesty, a to jak trvalé, tak dočasné. Program OKR se skládá z různých prvků, jako jsou rovné trubky, kolena, rozbočovače, cyklóny atd. Jednotlivé prvky se rychle a snadno navzájem spojují pomocí rychloupínacích spon OKR160. Různé průměry potrubí Pro dosažení optimální výkonnosti dopravníku SupraVac 2000 je nutné používat potrubí OK200 (průměr 200 mm). Pokud je to nezbytně nutné, lze použít i přechod na potrubí OKR160 (průměr 160 mm), v takovém případě je však nutné počítat s poklesem výkonnosti. Pro ostatní nasávací pneumatické dopravníky Kongskilde se používá výhradně potrubí OKR160 (průměr 160 mm).