Kladívkové šrotovníky s výkonností do 2 500 kg/hŠiroké příslušenstvíNízká energetická náročnostDopravní vzdálenost do 80 mFlexibilní použitíMálo opotřebitelných dílů
Všechny šrotovníky SKIOLD jsou vhodné pro mletí surovin do krmných směsí. Díky integrovanému ventilátoru je lze snadno zakomponovat do linek. Ventilátor dopravuje semletý materiál a současně jej ochlazuje tak, aby bylo možné jej správně skladovat. Mlýny jsou robustní a přitom jednoduché, takže i jejich údržba je snadná.
S motorem 5,5 nebo 7,5 kW s výkonností do 500 kg/h, dopravní vzdáleností až 70 m. Jsou doporučené pro denní výkon do 2 tun.
S motory 11-15-18,5 kW a výkonností až 1300 kg/h. Dopravní vzdálenost max. 80 m. Jsou doporučené pro denní výkon do 5 tun.
Největší a nejrobustnější šrotovník ve výrobním programu, který s motorem 37 kW dosahuje výkonnosti až 2,5 t/h. Dopravní vzdálenost je ohraničená na cca 30 m.
Všechny opotřebitelné díly jsou snadno vyměnitelné za originální díly SKIOLD. Jsou vyráběné z kvalitních materiálů, které garantují dlouhé intervaly mezi jednotlivými výměnami. Vzhledem k tomu, že na trhu se neustále objevují nové suroviny, pracuje se také neustále na dalším vylepšování těchto dílů.
Vysoce odolná kladívka jsou vyráběná z tvrzené pružinové oceli. Všechna kladívka v sadě jsou vyvážená tak, aby šrotovník v provozu nevibroval. Pro prodloužení životnosti lze kladívka celkem čtyřikrát otočit.
Síta jsou dodávána s velikostí otvorů od 1,0 do 12,0 mm, takže lze snadno dosáhnout každé požadované struktury.
Ventilátory existují pro různé šrotovníky v provedení se 2, 4 nebo 8 lopatkami. Pro DM-2 a DM-3 existují v provedení se zvláště velkou odolností proti opotřebení.
Opotřebitelný plech chrání vnitřní prostor šrotovníku před opotřebením. Pro DM-2 a DM-3 existují opotřebitelné plechy se zvláště velkou odolností proti opotřebení.
Ke šrotovníkům existuje široká paleta příslušenství, díky kterému je lze kombinovat s ostatními stroji z výrobního programu firmy SKIOLD, jako jsou například míchačky, dávkovací zařízení apod.
Při používání vzduchové dopravy je nutné pro oddělení šrotu od dopravního vzduchu použít cyklón. Cyklóny jsou přizpůsobené jednotlivým typům šrotovníků tak, aby bylo dosaženo maximálně možného odloučení materiálu od vzduchu. Na vzduchový výstup z cyklónu se montují filtry pro zachycení jemných prachových částic, nebo je výstup vzduchu vyvedený přímo do volného prostoru - v takovém případě se výstup osazuje stříškou proti dešti.
Aby byl šrotovník chráněný před poškozením, do sacího vedení se vždy montuje separátor, který zachycuje vše, co je těžší než obilí. Speciální přípravek zajišťuje automatické vyprazdňování separátoru.
Struktura šrotu závisí především na velikosti použitého síta, svou roli hraje ale i šrotovaný materiál. Například pšenici lze šrotovat snadněji než ječmen. Díky tomu lze s tím samým sítem dosáhnout jemnější struktury šrotu. Strukturu šrotu ovlivňuje také vlhkost šrotované suroviny. Čím vlhčí surovina je, tím hrubší je struktura šrotu. Oves je zvlášť obtížně šrotovatelný a po sešrotování velmi často obsahuje velké množství špald. Důsledkem je, že šrot v silu nesnadno „teče“.
Výkonnost šrotovníku je závislá na šrotovaném materiálu, jeho vlhkosti, velikosti sít a dopravní vzdálenosti. Proto je obtížné výkonnost přesně teoreticky stanovit. Uvedené výkonnosti se vztahují na ječmen o vlhkosti 15 % při použití síta 3,0 mm. Zvýšení vlhkosti a zmenšení otvorů síta redukuje výkonnost. U kukuřice je výkonnost a cca 30 % vyšší než u ječmenu. Platí základní pravidlo: se změnou síta o 1 mm se výkonnost mění o cca 25 %.
V zařízeních, kde vlastní ventilátor šrotovníku nedostačuje, lze použít pomocný ventilátor, který umožní prodloužit dopravní vzdálenost až na 150 m. Ventilátor, který se montuje na výfukovou stranu šrotovníku, nezvyšuje množství vzduchu v systému, pouze zvyšuje tlak v systému. Pomocný ventilátor lze umístit do kteréhokoliv místa ve výfukovém potrubí, pouze je nutné zabezpečit, aby na obou stranách ventilátoru byly minimálně 2 metry vodorovného potrubí – pak teprve lze namontovat případné koleno. Pro ovládání pomocného ventilátoru se používá speciální rozvaděč, který se propojuje s řízením šrotovníku.
Integrovaný ventilátor dopravuje komponenty a šrot v systému. Dopravní vzdálenost je závislá na velikosti motoru a počtu lopatek ventilátoru. Při projektování je nutné si uvědomit, že šrotovníky obecně lépe nasávají než vyfukují. Udané dopravní vzdálenosti jsou vodorovné délky. Při výpočtu se jeden metr svislého potrubí přepočítává jako 2 metry vodorovně, každé použité koleno se přepočítává jako 3 metry vodorovně. Množství vzduchu v systému se reguluje pomocí klapky na sací hlavě a na cyklónu.